Robot Turtles

Yazılımcı ve girişimci Dan Shapiro’nun dört yaşındaki ikizleri için tasarladığı Robot Turtles, çocuklara programcılığın temellerini anlama fırsatı tanıyor. Bir Kickstarter girişimi olan Robot Turtles, tüm zamanların en çok satan kutu oyunu oldu!

Araştırma Becerileri

Düşünme Becerileri

Sosyal Beceriler

İletişim Becerileri

Özyönetim Becerileri

Robot Kaplumabağalar Kodlama Kutu Oyunu

Steve Jobs, “Herkes bilgisayar programlamayı öğrenmelidir, çünkü programlama size nasıl düşüneceğinizi öğretir.” diyordu. Ve kanıtlandı ki; erken çocukluk döneminde öğrenilenler hayat boyu etkili ve kalıcı oluyor. Bu nedenle, kodlama mantığının temellerini okul öncesi dönemde atmak oldukça önemli… Böylece çocuklar, farklı düşünme yollarını keşfetmenin yanında problem çözme, mantık yürütme, sayısal ve stratejik düşünme becerilerini de geliştirmiş olurlar. Ayrıca, ebeveynler ile oynamak üzerine planlandığı için sosyal gelişimi ve aile içi entegrasyonu da desteklemeyi hedefler.

Gelişime Katkısı

Düşünme Becerileri

  • Kavrama: Oyunda kullanılacak kartların anlamını yakalar, öğrendiklerini yorumlayarak kodlama sırasında iletir.
  • Uygulama: Kodlama mantığına ve oyunun kurallarına dair edindiği bilgileri pratik anlamda kullanır ve yeni kodlama biçimleri yaratarak mücevhere ulaşmayı dener.
  • Değerlendirme: Kartlardaki kodlama ölçüt ve koşullarına dayanarak yargılarda bulunur, kararlar verir ve adım adım hamlelerini değerlendirir.

Sosyal Beceriler

  • İş birliği yapma: Grup halinde oynanan bu oyunda işbirliği yaparak çalışması, diğer oyuncuya saygılı olması, malzemeleri paylaşması ve sırasını beklemesi teşvik edilir.
  • Grup içinde çeşitli görevler üstlenme: Kimi zaman programcı, kimi zaman da bilgisayar olması; böylece hem lider, hem de takip eden olmayı deneyimlemesi teşvik edilir.

Önerilen Oynama Şekli

Robot Turtle ailecek oynanan bir masaüstü kodlama oyunudur. Hedef, ‘Robot Turtle’ları mücevhere ulaştırmaktır. Robot Turtle’ını mücevhere ulaştıran her oyuncu kazanır.

Oyun en az 2 oyuncu artı bir ebeveynle oynanır. Bu rakam 5’e kadar çıkabilir.

2 oyuncu programcı, diğer oyuncu da bilgisayar görevini (ebeveynlerden biri) üstlenir. Programcılar robotlarını kodlama yöntemiyle mücevhere ulaştırmaya çalışır. Bilgisayar ise programcıların sırayla verdikleri kodları hamleye dönüştürür. Tıpkı programcıların bilgisayara girdikleri kodların işlenmesi gibi...

Programcılar diledikleri renkteki Robot Turtle kodlama kart setini alır. Hamle kartlarını önüne gruplar. Programcıların setleriyle eş olan Robot Turtle kartları köşelere, mücevher de merkeze konulur.

Oyuna en küçük programcı başlar ve saat yönünde ilerler. Sırası gelen programcı hamle kartlarından birini öne koyar ve bilgisayar hamleyi (kodlamayı) tahta üzerinde gerçekleştirir. (Örneğin; hamle (kod) 1 ileri gitmek, bilgisayar o oyuncunun kartını 1 ileri hareket ettirir.) Programcılar sırası geldikçe oynadıkları her kodu (hamle kartını) sıralı olarak bir öncekinin yanına koyar.

Oyuncular aşağıdaki kodlardan (hamle kartlarından) birini kullanabilir:

  • Mavi kart ile bir adım ileri (mavi çiçeğin yönünde)
  • Sarı kart ile sola dön (olduğu yerde)
  • Mor kart ile sağa dön (olduğu yerde)
  • Ya da kahverengi kart ile BUG yani ‘Hamlemi beğenmedim, geri alıp yeniden hamle yapacağım’ (Bu hamle için oyuncunun BUG demesi gerekir)

    Mücevhere varan her programcı kodlamayı başarıyla tamamlamış, yani oyunu kazanmış olur.

    Alternatif Oyunlar

    Buzdan Kaleler:

    Oyun başlamadan önce bilgisayar rolündeki oyuncu tahtanın üstüne buzdan kaleleri dilediği gibi yerleştirir. (Başlangıçta sadece 2 ya da 3 tane koymanız yeterlidir. Zamanla zorlaştırabilirsiniz.)

    Buzdan kaleler geçilemez!

    Buzdan kaleyi geçmek için programcılar lazer kartlarını kullanabilir. Bu durumda buzdan kale erir.

    Kartın arkasını çevirdiğinizde kale buzdan suya dönüşür ve üstünden geçilebilir.

    Taş duvarlar:

    Tam da çocuklar bu işte usta olduklarını düşündüğü anda bilgisayar taş duvar kartını öne sürer! Oyun başlamadan önce bilgisayar rolündeki oyuncu tahtanın üstüne buzdan kaleleri koyduğu gibi taş duvar/duvarları da yerleştirir.

    Ancak dikkat! Lazer kartı taş duvarlara etki etmez!

    Sandıklar:

    Buzdan kaleler, taş duvarlar şimdi de sandıklar!

    Sandıklar bir adım ileriye itilebilir. Ancak dikkat diğer tarafında bir başka engel olmaması gerekir.